بنر تبلیغاتی برای شما

چرا التهاب لثه خطرناک است؟

مدت زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد زنان مبتلا به بیماری‌های لثه بیش از زنانی که لثه و دندان‌های سالم دارند در معرض ابتلا به سرطان هستند.

چرا التهاب لثه خطرناک است؟

در این بررسی آمده است زنان مبتلا به بیماری‌های لثه ۱۴ درصد بیشتر از زنانی که دندان‌ها و لثه سالم دارند در معرض ابتلا به سرطان هستند. همچنین این ارتباط بیشتر در مورد سرطان مری دیده می‌شود هر چند می‌توان پایین بودن سطح سلامت دهان و دندان را با خطر ابتلا به سرطان پوست، پستان، ریه و کیسه صفرا نیز مرتبط دانست.

در این بررسی اطلاعات ۶۶ هزار زن ۵۴ تا ۸۶ ساله برای مدت هشت سال مورد مطالعه قرار گرفت. همچنین سابقه بیماری‌های لثه، التهاب و کشیدن دندان در این افراد مورد توجه قرار گرفت.

در طول این مطالعه حدود ۷۱۰۰ نفر از این زنان به سرطان مبتلا شدند. در مجموع، افرادی با سابقه بیماری پریودنتال بیش از سه برابر احتمال دارد دچار سرطان مری شوند. همچنین در این افراد خطر ابتلا به سرطان ریه، پوست و پستان به ترتیب ۳۱، ۲۳ و ۱۳ درصد بیشتر است.

به گزارش تایم، بیماری پریودنتال در افرادی که از سیگار و الکل استفاده می‌کنند شایع‌تر است و این دو فاکتور همچنین از عوامل خطرزای چندین نوع سرطان دیگر هستند. در این مطالعه زنان مبتلا به بیماری پریودنتال سابقه مصرف سیگار و مواد الکلی داشته‌اند. هر چند در افرادی که استعمال سیگار ندارند نیز بیماری‌های لثه با افزایش ۱۲ درصدی خطر ابتلا به سرطان مرتبط است.

منبع سایت سلامتی

برج دنتال

شاید این مطالب برایتان جالب باشد

کاهش بوی بد دهان دلایل بوی بد دهان