خانه » مطالب دندانپزشکی » پیامدهای بیمار بودن لثه و دهان و دندان

پیامدهای بیمار بودن لثه و دهان و دندان

در این مطلب می خواهیم تاثیرات و پیامدهای بیماری های لثه و دهان و دندان را روی بدن بدانیم و بفهمیم چه عوارضی روی دیگر ارگان های بدن خواهند گذاشت.

بیماری لثه، التهاب بافت های اطراف دندان هاست و به علت رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان به وجود می آید و در صورت درمان نشدن ، می تواند روی قسمت های مختلف بدن نیز تأثیر بگذارد.

آلزایمر، حافظه شناختی:

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، بیماران آلزایمری میزان بیشتری از آنتی بادی های مولکول های التهابی مربوط به بیماری لثه را در خون خود دارند.

بیماری قلبی:

برخی باکتری های موجود در بیماری لثه در پلاک های خونی یافت می شود و باعث ایجاد لخته خونی می شود.
التهاب کلی بدن:

نتایج بررسی ها نشان می دهد، بیماری لثه با افزایش شاخص پروتئین واکنشگر با ماده C (پروتئین فازحاد) می تواند باعث التهاب کلی بدن شود.

دیابت:

بیماری لثه تأثیر منفی بر کنترل میزان قندخون دارد. نتایج بررسی ها نشان می دهد، بیماری لثه خطر بیماری دیابت را افزایش می دهد.

بارداری، سلامت جنین:

بیماری لثه در زنان باردار می تواند باعث کاهش وزن نوزاد هنگام به دنیا آمدن و زایمان زودرس شود.

منبع: «web MD»

منبع مطلب : پیامدهای بیمار بودن لثه و دهان و دندان

حتما بخوانید :  بهداشت دهان و دندان

eltehabe_laseh