خانه » مطالب دندانپزشکی » نشانه های هشداردهنده دهان و دندان برای مراجعه به دندانپزشک

نشانه های هشداردهنده دهان و دندان برای مراجعه به دندانپزشک

Family-Dentistry

نشانه های هشداردهنده دهان و دندان برای مراجعه به دندانپزشک

به گزارش انجمن دندان پزشکی آمریکا، حدود 100 میلیون آمریکایی سالانه هیچ مراجعه ای به دندانپزشک ندارند و این آماری نگران کننده است. این در حالی است که مراقبت از دهان به طور منظم، مانند مسواک زندن، نخ دندان و مراجعه به دندانپزشکان حداقل سالی دو بار، می تواند از شرایط بالقوه خطرناک دندان و دهان جلوگیری کند.

به گزارش آوای سلامت به نقل از health line از دست دادن دندان ها و بهداشت ضعیف دهان با خطر ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری های قلبی همراه است. به یاد داشته باشید که نباید هرگز منتظر بروز علائم خاصی برای رفتن نزد دندان پزشک باشید. حتی زمانی که حس می کنید دهان و دندانتان هیچ مشکل بهداشتی ندارد، باید این مراجعات را در اولویت قرار دهید.

در اینجا نشانه های هشداردهنده دهان و دندان که شما را ملزم می کند حتما به دندانپزشک مراجعه کنید، بیشتر معرفی شده اند:

زخمی که بهبود نمی یابد:

زخم ها در مناطق مختلف دهان می تواند روی دندان ها و لثه ها تاثیر بگذارد. علاوه بر این اگر زخمی بهبود نمی یابد، گاهی اوقات می تواند نشان دهنده ابتلا به دیابت باشد. چون زخم در افراد دیابتی دیرتر از سایر افراد بهبود می یابد. اگر شما زخمی در دهان دارید که بیش از دو هفته است، ادامه دارد، با دندان پزشکتان در تماس باشید. همچنین شاید لازم باشد یک آزمایش قند خون انجام دهید. در موارد نادر برخی از این زخم ها می تواند نشان دهنده ابتلا به سرطان دهان باشد. اگر زخم دهان همراه با درد گوش، خشونت صدا، بی حسی در زبان یا گلو، تورم فک، مشکل در بلع، و یا مشکل در حرکت دادن فک یا زبان بود، حتما به دندان پزشک مراجعه کنید.

حتما بخوانید :  باورهای عامیانه در مورد عصب کشی

خونریزی یا تورم لثه:

دیدن خون در سینک بعد از مسواک زدن می تواند نشانه ای از یک مشکل بهداشتی باشد. بافت سالم لثه خونریزی نمی کند مگر این که شما بیش از حد تهاجمی مسواک بزنید. خونریزی یا تورم لثه می تواند نشانه ابتلا به بیماری های پریودنتال یا بیماری لثه باشد. این نشان می دهد که مقدار قابل توجهی از باکتری های موجود در دهان شما باعث التهاب در لثه ها شده اند. دندان پزشکان می توانند بافت لثه های شما را از نظر سلامتی یا بیماری بررسی کنند.

بوی بد دهان:

گاهی اوقات بوی بد دهان ناشی از غذاهایی است که می خورید اما بوی بد دهان در حالت مزمن می تواند نشانه ای از پوسیدگی دندان، بیماری لثه، دهان خشک، محصولات توتون و تنباکو، بهداشت نامناسب دهان، عفونت در دهان، بینی و گلو باشد. دندان پزشکان به شما کمک می کنند که برای خلاصی از این عارضه باید دست به چه اقداماتی بزنید.

حساسیت به سرما یا گرما:

حساسیت به سرما یا گرما می تواند نشانه ای از آبسه دندان باشد، و یا از عفونت باکتری هایی دندان حکایت کند. علائم آبسه دندان شامل درد شدید و تب به همراه لنفادنوپاتی در گردن است. اگر صورت شما بیش از حد تورم داشت باید به اورژانس مراجعه کنید. چون اگر این حالت درمان نشود، عفونت می تواند در سراسر بدن پخش شود و تهدید کننده زندگی باشد. افزایش حساسیت به دما می تواند نشانه نازک شدن مینای دندان نیز باشد که دندان پزشک برای هر دوی این نگرانی ها چاره دارد.

منبع : آوای سلامت

x46bbdf957910499f0b52b601058b17a0.jpg.pagespeed.ic.cZydy1e75c

15 نکته برای برطرف کردن بوی بد دهان

15 نکته برای برطرف شدن بوی بد دهان از کجا میتوانید بفهمید که دهانتان بوی …