تبلیغات تبلیغات
خانه » سلامت و تغذیه » مواد غذایی عضله ساز

مواد غذایی عضله ساز

muscle-building

مواد غذایی عضله ساز

فرآیند ساخت و ساز عضلات شکم قبل از آن که توسط ورزش آغاز شود، با خوردن مواد غذایی فعال می شود. برای عضله ساختن نیاز به یک فرمولی است که از سه عامل نوشیدن مقدار زیادی مایعات و خوردن مواد غذایی غنی از انرژی همراه با بلند کردن وزنه تشکیل شده است. در این فرمول تمرینات مناسب، می تواند در ساختار بافت ماهیچه ای تغییر ایجاد کرده و بدن شما را تراش دهد. پس قبل از فرم دهی این ماهیچه شما نیاز به ساختن آن ها دارید در ادامه نگاهی به ۷ ماده غذایی عضله ساز در مردان می اندازیم.

میوه ها و سبزیجات که پایه و اساس تمام رژیم های غذایی سالم هستند، فیبر، ویتامین، مواد معدنی و مایعات کافی به بدن شما می رسانند. سبزیجات حاوی مقادیر کمی پروتئین هستند اما برای عضله سازی بسیار مناسبند.
لبنیات کم چرب پروتئین با کیفیت بالایی دارند، کربوهیدرات و ویتامین های ضروری مانند ویتامین D، پتاسیم و کلسیم را نیز فراهم می کنند. متخصص تغذیه ورزشی کریستین روزن بلوم توصیه می کند که شیر شکلات را به عنوان یک نوشیدنی در بهبود تمرینات استفاده کنید.
گوشت بدون چربی یک منبع غنی از پروتئین و آهن برای انتقال اکسیژن به عضلات و اسیدهای آمینه هایی از جمله لوسین است.
گوشت های قرمز و تیره مانند گوشت گاو و گوسفند و گوشت پرندگانی که رنگشان تیره است، در مقایسه با گوشت سفید، ۲۵ درصد آهن بیشتر و سه برابر روی بیشتر برای داشتن یک سیستم ایمنی سالم فراهم می کنند.

عضله ساز

تخم مرغ شامل تمام اسید آمینه های ضروری است. نیمی از پروتئین موجود در تخم مرغ، در زرده آن است . این ماده شامل مواد ضروری دیگری مانند لوتئین است که برای سلامت چشم ضروری است.
مغز های بدون نمک، به صورت خام یا بو داده منبع خوبی از پروتئین هستند. آنها همچنین حاوی ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها، فیبر و چربی های سالم نیز می باشند.
لوبیا و غلات سبوس دار کربوهیدرات با کیفیتی دارند که حاوی مقادیر کمی از پروتئین، برای ایجاد انرژی و ترمیم عضله هستند. این مواد همراه با فیبر، ویتامین و آنتی اکسیدان می باشند.

حتما بخوانید :  آیا چربی به عضله تبدیل می شود؟ ۵ اشتباه رایج کاهش وزن

برنامه تغذیه ای ورزشی:

اساس تمام رژیم های غذایی سالم، میوه ها و سبزیجات هستند. این مواد، فیبرها، ویتامین ها، مواد معدنی و مایعات لازم را به بدن شما می رسانند.
لبنیات کم چرب با پروتئین بالا، کربوهیدرات ها، ویتامین D، پتاسیم و کلسیم می توانند پاسخگوی این نیاز های بدن باشند.
گوشت بدون چربی یک منبع بزرگ از پروتئین و آهن برای انتقال اکسیژن به عضلات است.

اسید آمینه های موجود در گوشت باعث رشد و تقویت ماهیچه ها می شوند.

مرغ با گوشت تیره (محلی) در مقایسه با مرغ با گوشت سفید، ۲۰% آهن بیشتر و سه برابر روی دارد، که باعث می شود یک سیستم ایمنی سالم برای بدن فراهم شود.

تخم مرغ نیز شامل اسید آمینه های ضروری بدن است. نیمی از پروتئین موجود در تخم مرغ همراه با ماده ای به نام لوتئین (Lutien) جزء مواد غذایی است که برای سلامت چشم مفید است.

آجیل بدون نمک به صورت خام و بو داده منبعی خوب از پروتئین، ویتامین، آنتی اکسیدان، چربی و فیبر است.

لوبیا و همه غلات سبوس دار دارای مقداری پروتئین هستند که علاوه بر انرژی زایی به اصلاح ماهیچه ها کمک می کنند که حاوی مقداری فیبر، ویتامین و آنتی اکسیدان هستند.

سایت ایران

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *