خانه » مطالب دندانپزشکی » مسواک زدن به مدت دو دقیقه

مسواک زدن به مدت دو دقیقه

toothpaste

مسواک زدن به مدت دو دقیقه

مسواک زدن به مدت دو دقیقه و دو بار در روز می تواند مانع از بروز بیماریهای ریوی شود

پژوهشگران علوم پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه ییل در ایالات متحد آمریکا می گویند نتایج تحقیقات آنان نشان داده است که  شستن دندان به ویژه قبل از خواب مانع از بروز بیماریهای ریوی می شود. آنان نتیجه گرفتند که رعایت بهداشت دندان‌ها در کاهش خطر بروز ذات‌الریه نیز موثر است .

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، این محققین می گویند تغییرات در باکتری‌های دهانی احتمال رشد و تشدید التهابات ریوی را بویژه در بیمارانی که در بیمارستان بستری هستند، افزایش می‌دهد.

آنها دریافتند بیمارانی که به ذات الریه مبتلا می‌شوند تغییر فاحشی را در ترکیبات باکتریایی موجود در دهانشان تجربه می‌کنند.

دکتر سامیت جوشی دراین‌باره گفت: یافته‌های ما به بهبود روش‌های پیشگیری از ذات‌الریه در آینده با مراقبت از باکتری‌های مفیدی که در محیط دهان زندگی می‌کنند، کمک خواهد کرد.

هرچند انجام مطالعات بیشتر در این زمینه مورد نیاز است، اما این اولین باری نیست که رابطه بین بهداشت نامطلوب دهان و دندان و افزایش خطر بروز بیماری‌های تنفسی مشاهده می‌شود.

ذات‌الریه عفونتی است که منجر به التهاب و پرشدن فضاهای داخل ریه و مجاری هوایی کوچک از مایع می‌شود.

تاکنون تحقیقات علمی مختلفی تاثیرات بهداشت دهان و دندان را در سلامت بدن به اثبات رسانده بودند اما اکنون گروهی از دانشمندان مدرسه پزشکی دانشگاه ییل دریافتند که حفظ سلامت دهان می تواند از بیماریهایی که به دستگاه تنفسی حمله می کنند به ویژه ذات الریه جلوگیری کند.

حتما بخوانید :  خمیردندان مناسب برای کودکان و بزرگسالان

به گفته این محققان مسواک زدن صحیح دندانها مانع عفونت حفره دهان می شود و با جلوگیری از تکثیر باکتریها در داخل دهان از توسعه بیماریهای ریوی التهابی پیشگیری می کند.

این دانشمندان به منظور دستیابی به این نتایج ۳۷ بیمار بستری شده در بیمارستان این دانشگاه را به مدت بیش از یکماه رصد کردند.

این مشاهدات نشان داد تمام کسانی که به ذات الریه مبتلا شدند یک تغییر قابل ملاحظه از ترکیبات باکتریایی را در دهان به ثبت رسانده بودند.

این محققان در این خصوص توضیح دادند: “این نتایج می توانند روش پیشگیری از ذات الریه را در آینده بهتر کند و با این کار بتوان باکتریهای خوبی که حضور آنها در دهان مثبت است را حفظ کنیم.”

این پژوهشگران افزودند: “در طول ماههای زمستان همه ما به دلیل کاهش دما در معرض سرماخوردگی، سرفه و ویروس‌ها قرار داریم. اما مردم به ویژه افراد نفوذپذیر باید به خاطر بسپارند که در این دوره سال حفظ سلامت حفره دهان می تواند واقعاً به پیشگیری از این بیماریها کمک کند.”

به گفته این دانشمندان، کافی است که به مدت دو دقیقه و دو بار در روز دندانها را با دقت مسواک زد و برای حفظ بهداشت فواصل میان دندانها حداقل یکبار در روز از نخ دندان استفاده کرد. همچنین مصرف غذاها و نوشیدینهای شیرین را کاهش داد./برج دنتال

jerm_giri_dandan

جرم دندان چیست ؟

جرم دندان چیست ؟ جرم دندان به ماده سفیدی که هنگام کشیدن ناخن بر …