خانه » مطالب دندانپزشکی » زیاد مسواک نزنید

زیاد مسواک نزنید

use-fluoride-toothpaste-1

زیاد مسواک نزنید

علائم اولیه پوسیدگی دندان از طوقه شیشه رنگ و مات شدن پایه دندان است به طوری که برای بیمار مشهود است و درصورت عدم درمان رنگ دندان به تیرگی می گراید.هم چنین قسمت هایی از سطح دندان ریزش می کند و حفره ایجاد می شود و در نهایت دندان نرم می شود.

سالمندان،افرادی که از دهان تنفس می کنند و یا انحراف بینی دارند،افرادی که از پروتز ثابت یا متحرک استفاده می کنند کسانی که خشکی دهان دارند مانند افراد سیگاری و معتادان بیشتر در معرض پوسیدگی دندان قرار دارند.

علت بروز این پوسیدگی چیست؟
به طورکلی هر نوع پوسیدگی دندان به دلیل کاهش PH دهان است هر نوع مواد خوراکی که سبب شود محیط دهان اسیدی شود پوسیدگی دندان را به دنبال خواهد داشت مانند شیرینی جات، ترشی جات و حتی شیر که باید حتما بعد از مصرف این مواد دهان را بشوییم.
نحوه ی مسواک زدن و تعداد دفعات مسواک زدن می تواند پوسیدگی دندان را افزایش دهد.
پیشنهاد می کنیم سه بار در روز،هر بار به مدت ۳ تا ۵ دقیقه دندان ها را آهسته و با زاویه ی ۴۵ درجه با مسواک بشویید. و از شستن با شدت دندان ها خودداری کنید.این نحوه مسواک زدن موجب ساییدگی دندان می شود.و به خاطر از بین رفتن مینای دندان مقاومت دندان در مقابل باکتری های تولید کننده ی پوسیدگی کم می شود و می تواند موجب پوسیدگی طرق دندان شود.
افرادی که علائم ذکر شده را در دندان خود مشاهده می کنند از خمیردندان های فلورایددار استفاده کنند البته تاثیراین خمیردندان ها موضعی است و باید به دندان پزشک مراجعه نمود.

حتما بخوانید :  کشیدن دندان

منبع:takmag

Dental-Anatomy

آناتومی دندان و شناخت سطوح آن – برج دنتال