خانه » مطالب دندانپزشکی » دندان درد و طب سنتی

دندان درد و طب سنتی

pain

دندان درد های بی موقع و ناگهانی را با چه روش هایی می توانیم تسکین دهیم بهترین راههای رفع این عارضه دردناک در منزل کدامند طب سنتی چه درمان های طبیعی در این مورد به ما پیشنهاد می دهد

هنوز هم افراد بسیار زیادی وجود دارند که برای مشکلات دهان و دندان به‌خصوص دندان درد از مراجعه به دندان‌پزشک می‌ترسند و ترجیح می‌دهند که درمان خانگی و طبیعی را انتخاب کنند. اما تنها برخی از درمان‌های خانگی نی‌توانند به سرعت تاثیر بگذارند و دندان درد را برطرف کنند.
دندان درد معمولا بر اثر عفونت، آبسه دندان،فاسد شدن دندان، صدمه به آن، دندان ترک‌خورده و یا افتادن دندان بوجود می‌آید.
در اینجا 2 درمان طبیعی و بسیار ساده و در عین حال تاثیرگذار برای برطرف کردن سریع دندان درد را برای شما ذکر می‌کنیم:
سیر
در میان درمان‌های خانگی برای از بین بردن دندان درد، رایج‌ترین آن استفاده از سیر بوده است. سیر حاوی ترکیبی قوی به نام آلیسین است که به سیر خواص آنتی‌بیوتیکی می‌دهد. وقتی که سیر له می‌شود، این ماده از آن بیرون می‌آید و به کاهش فعالیت باکتری‌ها در دهان و سیستم گوارش کمک می‌کند.
برای کاهش درد دندان می‌توان یک حبه سیر له شده و یا پودر سیر را می‌توان به صورت موضعی در نواحی که دردناک هستند گذاشت. در ابتدا ممکن است احساس درد و سوختگی کنید اما بعد از چند دقیقه رفع خواهد شد. در چند روز این روش را تکرار کنید تا تاثیر آن را حس کنید.
زردچوبه
این چاشنی غذا علاوه بر خواص فراوانی که دارد به عنوان درمانی طبیعی برای دندان درد نیز استفاده می‌شود. زردچوبه گیاهی است که به علت خواص ضد درد، ضدباکتریایی و ضدعفونی‌کننده‌ای که دارد بسیار معروف است.
تنها یک قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه در مقدار کمی آب می‌تواند خمیری شفابخش برای کاهش درد دندان باشد که می‌توان آن را با پنبه در نقاطی از دندان که درد می‌کند گذاشت و اثر آن را حس کرد. علاوه بر این، خوردن زردچوبه یا مکمل‌های آن نیز می‌تواند بسیار سودمند باشد.

حتما بخوانید :  دندانپزشک چگونه می تواند قلبتان را نجات دهد؟

منبع مطلب : دکتر سلام

Bruxism-in-children

همه عوارض دندان قروچه کودکان

همه عوارض دندان قروچه کودکان  دندان قروچه در کودکان به چه علت هایی پدید می …

1. سیر خوبه اما بوش رو چه کار کنم D: ؟؟؟؟

2. در مورد سیر واقعا تاثیر گذار بود و درد دندان من را واقعا آروم کرد.
    خیلیییییییییییییییییی ممنون 🙂