خانه » مطالب دندانپزشکی » خطر ابتلا به آلزایمر با وسایل دندانپزشکی

خطر ابتلا به آلزایمر با وسایل دندانپزشکی

alzaymer

مراکز دندانپزشکی را انتخاب کنید که از کلیه موارد بهداشتی و ایمنی را در مورد تجهیزات و وسایل دندانپزشکی رعایت کرده باشند، مطلب زیر در مورد تحقیق صورت گرفته در همین مورد می باشد :

خطر ابتلا به آلزایمر با وسایل دندانپزشکی

این تحقیق جدید که توسط پروفسور جان کولینگ متخصص مغز و اعصاب در کالج دانشگاهی لندن انجام شد، نشان می دهد که ابزار آلوده دندانپزشکی می تواند موجب انتقال پروتیین بتا آمیلوئید ( amyloid beta) شود که یکی از مولفه های حیاتی بیماری مغزی آلزایمر است.
دانشمندان اعتقاد دارند، این پروتئین که در توده های کوچک ساخته می شود می تواند سیگنال های میان سلول های مغزی را مسدود کند و موجب ابتلا به آلزایمر شود.
براساس این گزارش، این نخستین بار نیست که جراحی دندان و سایر اشکال جراحی با ابتلا به زوال عقل ارتباط داده شده است.
مطالعه دیگری که توسط محققان دانشگاه ساوثمپتون انجام شد و سال 2011 در مجله Neurology به چاپ رسید، نشان می دهد که جراحی دندان می تواند موجب تسریع پیشرفت بیماری آلزایمر در افرادی شود که در مراحل ابتدایی این بیماری قرار داشتند.
براساس نظر محققان ساوثمپتون، مراحل اولیه بیماری آلزایمر، مغز را در برابر مواد شیمیایی که بدن برای بهبودی پس از جراحی تولید می کند، حساس تر کرده و در نتیجه شدت بیماری را بیشتر می کند. هر چند یک عفونت و یا جراحت فیزیکی نیز می تواند همین تاثیر را داشته باشد.
با این حال محققان متذکر شدند که نتایج این مطالعه به این معنی نمی باشد که نباید به دندانپزشک مراجعه کرد بلکه افراد باید مراقب علائم ابتلا به بیماری لثه نیز باشند، زیرا بیماری لثه نیز می تواند خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش دهد.
التهاب، واکنش بدن سالم به عفونت است؛ اما التهاب دائم می تواند دستگاه ایمنی بدن را وارد فعالیت بیش از حد کند و به طور بالقوه یک سری واکنش های بالقوه مضر را موجب شود.
بیماری لثه که اغلب در حدود سن 30 سالگی بروز می کند، یک دلیل شایع التهاب مزمن است .
التهاب لثه زمانی است که لثه اطراف دندان قرمز و متورم می شود و اغلب در هنگام مسواک زدن با خونریزی همراه است.

حتما بخوانید :  ایمپلنت دندان چیست؟

منبع مطلب : تهدید ابتلا به آلزایمر با وسایل دندانپزشکی

aids

ترساندن مردم با ایدز از دندان‌پزشک

خیلی از مردم هنوز ترس از گرفتن ایدز از مطب های دندانپزشکی دارند .طبق گفته …