خانه » مطالب دندانپزشکی » اطلاعاتی جالب درباره آبسه دهان و دندان

اطلاعاتی جالب درباره آبسه دهان و دندان

Home-Remedies-for-Tooth-Pain

اطلاعاتی جالب درباره آبسه دهان و دندان

درمان آبسه دندان به چه صورت است و این عارضه چه نشانه هایی دارد و چگونه باید آن را درمان کرد آبسه در کدام قسمت دهان و دندان بروز می کند آیا درمان های خانگی برای آن را می دانید ؟؟

دندان‌پزشک گفت: اگر مایع داخل آبسه تخلیه نشود، عفونت می‌تواند به فک و سایر نواحی سر و گردن انتقال یابد و به همین دلیل افراد هنگام روبه‌رو شدن با ورم فک بالا یا پایین باید به دندان‌پزشک مراجعه کنند.

محمد جعفری گفت: عفونت‌های باکتریایی در داخل دهان می‌توانند سبب بروز آبسه شوند. آبسه از یک کیسه حاوی مواد فاسد تشکیل است و به دلایل مختلفی همچون پوسیدگی، آسیب درمان نشده و ترمیم قبلی دندان به وجود می‌آید.

وی تصریح کرد: آبسه‌ها می‌توانند در نواحی مختلف دهان همچون سر ریشه دندان یا بر روی لثه‌ها کنار ریشه ایجاد شوند.

وی ادامه داد: از علائم وجود آبسه در محیط دهان می‌توان به مواردی همچون درد شدید و مداوم دندان و تیر کشیدن یا درد ضربانی اشاره کرد، همچنین احساس درد در موقع جویدن غذا و خوردن خوراکی و مایعات سرد و گرم از دیگر نشانه‌های وجود آبسه است، بوی بد دهان و احساس مزه تلخی در آن، مواجهه با بیماری و ناراحتی‌های عمومی بدن همچون تب و التهاب غدد گردن و مشکل در تنفس و بلع غذا را نیز می‌توان به وجود آبسه دهانی مربوط دانست.

جعفری با اشاره به راه‌های درمان آبسه گفت: برای درمان آبسه مایع درون آن را تخلیه می‌کنند و همچنین عصب‌کشی و کشیدن دندان به‌طور کامل، از دیگر روش‌های درمانی است.

حتما بخوانید :  پالپ يا عصب دندان چيست ؟

این دندان‌پزشک در پایان گفت: از آنجایی که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است توصیه می‌شود به‌سلامت محیط دهان و دندان همانند سایر قسمت‌های بدن توجه کافی شود. مسواک زدن دندان‌ها حداقل دو بار در روز، استفاده از نخ دندان، خمیر دندان حاوی فلوراید و دهان‌شویه ضدعفونی‌کننده لازم است؛ همچنین مصرف غذاهای سالم و محدود کردن مواد خوراکی حاوی شکر باید در برنامه غذایی قرار گیرد. تعویض مسواک در هر سه یا چهار ماه و معاینه منظم دندان‌ها شش ماه یک‌بار توسط دندان‌پزشک ضروری است.

pain

درمان دندان درد تنها در چند دقیقه

درمان دندان درد یکی از مهم‌ترین عوامل دندان درد پوسیدگی دندان است. باکتری‌های دهان از …