خانه » مطالب دندانپزشکی » آفت یا برفک دهان را جدی بگیرید

آفت یا برفک دهان را جدی بگیرید

آفت یا برفک دهان را جدی بگیرید

حتما شما هم دچار برفک دهان شده اید پس بد نیست این مطلب را مطالعه کنید .

به گزارش بلاغ،یک دندانپزشک به افراد توصیه کرد: ضایعات سفید رنگ داخل دهان که برفک نامیده می‌شود را جدی بگیرید چرا که این ضایعات می‌توانند پیش سرطان باشند.دکتر فریدون نعمتی، گفت: برفک دهان به صورت مختلف در دهان بروز می‌کند. هر نوع ضایعه سفید رنگی که در سطح داخلی دهان دیده شود برفک دهان نامیده می‌شود و نیازمند بررسی است.به گفته این دندانپزشک، هر نوع ضایعه سفید رنگ در داخل دهان باید مورد معاینه قرار گیرد چرا که تشخیص درست و به موقع بیماری‌های دهان از اهمیت زیادی برخوردار است.

نعمتی افزود: البته وجود برفک دهان می تواند دلایل ساده‌تری هم داشته باشد. به عنوان مثال سفیدی روی سطح زبان ممکن است به علت رشد زائده‌های چشایی روی سطح زبان باشد که معمولا به علت کم خونی بروز می‌کند.

وی در ادامه گفت: تشخیص زودهنگام بیماری‌های داخل دهان بخصوص برفک دهان جهت تشخیص بیماری‌های احتمالی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که این گونه ضایعات می‌تواند نشان دهنده پیش سرطان باشد که در این صورت تشخیص زودهنگام آنها از اهیمت بالایی برخوردار است.

نعمتی در ادامه بهداشت مناسب را در پیشگیری از بروز بیماری‌های دهان و دندان مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: تغذیه خوب و به دور از مصرف مواد شیمیایی می‌تواند نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان داشته باشد.

حتما بخوانید :  رنگ انتهای تیوپ خمیر دندان و تشخیص ساختار
منبع مطلب : ایسنا

Aphthous_ulcers_on_lip

از دلیل تا درمان آفت دهان دردناک