خانه » تازه های سلامت » ۷ روش آموزشی ساده برای تغذیه سالمتر بچه ها

۷ روش آموزشی ساده برای تغذیه سالمتر بچه ها

۱- اول از همه خودتان از داشتن تغذیه سالم لذت ببرید.الگو گرفتن از رفتار والدین، بی شک بهترین مربی است.

۷ روش آموزشی ساده برای تغذیه سالمتر بچه ها

در مورد تغذیه سالم آموزش ببینید و اطلاعات کسب کنید تا بتوانید فرزندانتان را با اطمینان، به همان راه تغذیه سالم هدایت کنید. در عین حال وقتی که خود رژیم غذایی درستی دارید ذائقه فرزندانتان را هم به همین رژیم غذایی عادت می دهید.

۲- سلیقه خوردن شیرینی را به تدریج تحت کنترل درآورید.

شیرینی، حس سیری در بچه ها ایجاد می کند، باعث رفتارهای ناسازگار و ناپسند می شود و دائماً آنها را به سمت خوردن بیشتر و بیشتر شیرینی ها سوق می دهد. هرگز از شیرینی به عنوان جایزه یا پاداش انجام کاری استفاده نکنید.

۳- به بچه ها یاد دهید تا آب خالص را دوست داشته باشند

بچه ها به مایعات نیاز دارند. یادتان باشد آنها به نوشابه و آبمیوه های شیرین و پرکالری نیاز ندارند. ولی آب بهداشتی و خالص جایی را در معده کودکان برای خوردن غذای های مقوی باقی می گذارد.

۴- برای رسیدن به تغذیه سالم، غلات و حبوبات را در برنامه غذایی خود بگنجانید

انواع نانهای جو و گندم، حبوبات جوانه زده، برنج قهوه ای (سرخ شده) و تمامی ماکارانی ها و پاستاهای گندم بایستی جزء غلات مورد مصرف خانوار باشد. در ابتدای مصرف غلات و حبوبات، از چند دانه یا مقدار کم شروع کنید و کم کم نوع و مقدار را زیاد کنید تا نهایتاً از ۱۰۰% دانه ها و غلات و به اندازه نیاز بدن استفاده کنید.

۵- فست فودها را حذف کنید.

اگر بچه ها سیر باشند، حتی اگر طبق جدول تغذیه سالم ترین و خوشمزه ترین خوراک را درست کرده باشید، از خوردن آن امتناع می کنند. پس بایستی به قدر کافی گرسنه شوند تا آنچه را که در مقابلشان می گذارید بخورند.

۶- به بچه ها کمک کنید تا مواد مغذی مثل میوه ها و سبزیجات را بشناسند.

هویج و سیب برای بچه هایی که شیرینی زیادی نمی خورند طعم شیرین دارد. سبزیجات را زمانی که بچه ها گرسنه اند مصرف کنند و میوه تازه به عنوان دسر (بعد از وعده اصلی) مصرف شود.

۷- تنها غذای سالم را ارائه دهید.

هیچ چیزی جز مواد مغذی سالم به بچه ها ندهید. اگر تنها چند ماده مغذی به آنها پیشنهاد دهید مثل ساندویچ تن ماهی یا کره بادام زمینی طبیعی و یا کره سیب غیر شیرین که در کنارش هر نوع نان جو یا گندم در دسترس قرار گیرد، بچه ها مجبور می شوند نهایتاً یکی از چند غذای پیشنهادی را انتخاب کنند.

منبع : سایت سلامتی
گردآوری: برج دنتال

سایت ایران

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *