خانه » سلامت زنان » چگونه با ورزش كردن متناسب شوم؟

چگونه با ورزش كردن متناسب شوم؟

از دست دادن وزن بعد از بچه دار شدن: چگونه با ورزش كردن متناسب شوم؟

چگونه با ورزش كردن متناسب شوم؟

امروزه بسياري از مادران صبح تا غروب، تمام روز، حتي نيمي از شب را مشغول به كار هستند! نيازهاي كودك مي تواند احساس خستگي، دست پاچگي و فكر كار و فعاليت مداوم را به ارمغان بياورد.

و وقتي در مورد ورزش فكر مي كنيد، برايتان غير قابل تصور است كه زماني غير از كار روزانه براي ورزش در نظر بگيريد. در اينجا چند پيشنهاد براي حركت در مسير درست داده مي شود:

۱ــ با كودكتان بازي كنيد. در طول روز براي گردش با كودك بيرون رويد. از پله ها چندين بار بالا و پايين رويد. كودك سالم، جست و خيز و پريدن در تفريحگاه ها را دوست دارد. بچه را همراه خود به بيرون برده و پياده روي كنيد. در اطراف با كودك بازيهاي مهيج مثل قايم موشك بازي كنيد.

۲ــ فرصت را غنيمت شماريد. آيا احساس مي كنيد با بچه ها سر شما براي هميشه شلوغ شده است؟ بعد از ۵ سال بچه را به كودكستان مي فرستيد تا با ۲ يا تعداد بيشتري بچه همراه شود، آيا از اين به بعد هم مشغول خواهيد بود! البته وقت بيشتري خواهيد داشت به علاوه اينكه عادت غير قابل تصور ورزش كردن را بدست آورده ايد.

۳ــ يك دوست را در زندگي تان وارد كنيد. اگر با دوستتان قرار نهار خوردن داريد، اصرار بورزيد بعد از غذا با همديگر پياده روي كنيد. راههاي همراه شدن با ديگران را بيابيد. هفتگي والدين همديگر و همچنين بچه ها را ببينيد تا اين روابط استحكام يابد،

زماني كه دوستتان ۲۰ دقيقه ورزش مي كند در آن موقع از بچه ها مراقبت كنيد همين طور برعكس.

۴ــ براي كم كردن وزن برنامه ريزي كنيد. زمان هاي ورزش هفتگي تان را در تقويم خود فهرست كنيد.

يك روز در زمانهاي خواب كودكتان با موسيقي ورزش كنيد، يك روز با كودكتان بعد از نهار ۴۵ دقيقه پياده روي كنيد. در تقويم يادداشت كرده و آن را در جايي كه در معرض ديدتان است، بچسبانيد. نكات مضر براي سلامتي تان را فراموش نكنيد.

۵ــ اهداف كوچك را در كنار هم قرار دهيد و به آنها برسيد. اگر فكر يافتن ۴۵ دقيقه زمان، خارج از كار روزانه، شما را نااميد مي كند با صرف ۱۰ دقيقه ورزش در روز و ۵ روز در هفته آغاز كنيد. يك مرتبه بنا را بر اين بگذاريد كه كارهاي روزانه شما ۲۰ دقيقه يا حتي ۱۰ دقيقه در روز افزايش يافته است.

حال اين زمان اضافي را براي ورزش كردن استفاده كنيد. اگر كودكتان رشد خوبي در كودكي داشته باشد، شوهر شما بايستي به اين مادر سالم هديه دهد.

اگر شما ورزش كنيد بچه هاتان در آينده ورزش خواهند كرد. اگر شما از آنها مي خواهيد در آينده سالم باشند، بايستي امروز خودتان ورزش كنيد و بطور عملي نشان دهيد.

اين پيشنهادات را براي ورزش كردن در فهرستتان بگنجانيد:

زماني را براي ورزش بيابيد.
به خود تلقين كنيد مي توانيد در كم كردن وزن موفق شويد.
با كودك خود بازي و فعاليت كنيد.
القاي اينكه «چگونه بزودي مي توانم ورزش كنم؟»

منبع: سایت سلامتی

گردآوری: برج دنتال

سایت ایران

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *