پیوند دندان و دهان مصنوعی با کمک پرینتر 3 بعدی – برج دنتال

پیوند دندان و دهان مصنوعی با کمک پرینتر ۳ بعدی

index5 پیوند دندان و دهان مصنوعی با کمک پرینتر 3 بعدی

پیوند دندان و دهان مصنوعی با کمک پرینتر ۳ بعدی

این مرد که به علت سرطان دهانی نیمی از استخوان فک و صورتش تحلیل رفته بود توانست دوباره سلامتی اش را با کمک متخصصان مجرب و پرینتر سه بعدی به دست آورد
وضعیت خاص یک بیمار سرطانی پزشکان را بر آن داشت تا برای او دست به یک ابتکار جالب در حوزه کاربردهای پرینتر ۳ بعدی بگیرند. یک مرد ۴۰ ساله اهل منطقه بنگلور هندوستان به خاطر ابتلا به سرطان پیشرفته دهان پزشکان را وادار به تخلیه نیمی از فک، سقف کام و دهان او نمود.

گفتنی است، پس از انجام این عمل جراحی این فرد نمی‌توانست به راحتی صحبت کند و یا غذا بخورد و دچار مشکلات فراوان شده بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، دانشمندان برای رفع مشکل او در ‌‌نهایت با استفاده از پرینتر ۳ بعدی و با قالب گیری از دهان او برای این بیمار دهان و کام مصنوعی تولید کردند.

کار‌شناسان این بخش‌های مصنوعی را با مواد خاصی ساختند و سعی کردند بیشترین شباهت ظاهری و رنگی را به بخش‌های طبیعی بدن بیمار داشته باشد.

این بخش‌های مصنوعی توسط عمل جراحی به فک بیمار پیوند زده شد. حال با استفاده از این بخش‌ها این مرد توانایی صحبت کردن و غذا خوردن به صورت عادی را بدست آورده است.

منبع مطلب : hidoctor.ir

حتما بخوانید :  درمان التهاب لثه با مواد طبیعی