خوش آمدید - امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

پیامدهای ناگوار عفونت لثه

Progression-of-gum-infection

پیامدهای ناگوار عفونت لثه

عفونت لثه را جدی بگیرید و به محض مشاهده به دندانپزشک مراجعه کنید و نگذارید به مراحل حاد و مزمن برسد چون پیامدهای منفی بسیار ناگواری با خود بهمراه خواهد داشت.
عفونت لثه ریسک حملات قلبی و بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد اکبر فاضل، دندانپزشک گفت: لثه سالم دارای قوام محکمی بوده و کاملأ بر روی استخوان چسبیده است و رنگ آن نیز صورتی است.
وی ادامه داد: تجمع میکروب‌ها در شیار لثه می‌تواند به سلامتی لثه آسیب وارد کند. اگر جرم با مسواک زدن و دهان شویه‌ها از بین نرود دندانپزشک به وسیله کورتاژ عفونت را برداشته و به سلامت لثه و رفع خونریزی کمک می‌کند.
فاضل بیان کرد: عفونت‌های لثه ریسک حملات قلبی و بیماری‌های قلبی و عروقی را۳-۴ برابر بیشتر می‌کند، همچنین عفونت‌های ریوی و عفونت‌های تنفسی نیز۳-۴ برابر افزایش پیدا می‌کند.
وی در مورد تأثیر دارو‌ها گفت: برخی دارو‌ها تأثیر مثبت دارند، نظیر آنتی‌بیوتیک‌ها و دهان شویه‌های آنتی باکتریال به دلیل کاهش عفونت‌ها باعث بهبود لثه می‌شوند، در مقابل برخی دارو‌ها عوارضی دارند.
دکتر فاضل در پایان گفت: زمانی که عفونت‌های لثه پیشرفته باشد با روش‌های ساده و معمول نظیر مسواک، جرم‌گیری و کورتاژ قابل درمان نباشد، جراحی لثه توصبه می‌شود.
منبع مطلب : www.hidoctor.ir

توجه :مطالب ارائه شده در سایت برج دنتال صرفا جهت اطلاع رسانی و افزايش آگاهی عمومی تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود.