خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
خانه » مطالب دندانپزشکی » علت محبوبیت ارتودنسی متحرک

علت محبوبیت ارتودنسی متحرک

ارتودنسی متحرک ، این روزها زیبایی دندان ها در اولویت افرادی که به زیبایی چهره شان اهمیت میدهند قرار گرفته است. ارتودنسی سیمی به دلیل نازیبایی که برای مدت طولانی روی دندان ها ایجاد میکند این روزها طرفداران کمتری نسبت به ارتودنسی شفاف و متحرک دارد. برخی این روش ارتودنسی را به ارتودنسی سنتی ترجیح میدهند.

یک دندانپزشک با بیان اینکه استفاده از وسایل ارتودنسی با توجه به ویژگی‌های افراد صورت می‌گیرد گفت: به طور کلی وسایل ارتودنسی از لحاظ مکانیسم عملکرد تفاوتی با یکدیگر ندارند.

محمدامین نریمانی متخصص ارتودنسی و جراح فک در خصوص انواع ارتودنسی اظهار داشت: ارتودنسی زبانه همان ارتودنسی سنتی است با این تفاوت که براکت‌ها و سیم‌ها در قسمت داخلی دندان کار گذاشته می‌شوند.

وی افزود: نظافت این نوع ارتودنسی و دندان‌ها نسبت به سایر ارتودنسی‌ها دشوارتر خواهد بود و لازم است بیمار بیشتر تحت مراقبت قرار داشته باشد. محبوبیت ارتودنسی متحرک و شفاف زمانی در نزد فرد بیشتر خواهد شد که بداند آنها قابل جابجایی برای غذا خوردن و تمیز کردن هستند.

علت محبوبیت ارتودنسی متحرک

نریمانی تصریح کرد: به طور کلی زمانی‌که درمان ارتودنسی انجام می‌شود وسایل متفاوتی برای فرد تجویز می‌شود اما مکانیسم عملکرد این وسایل شبیه به هم است اما از نظر میزان حساسیت بیماران به وسایل ارتودنسی ممکن است تجویز آن متفاوت باشد.

وی گفت: برخی از افراد به دلیل حساسیت‌های شغلی ترجیح می‌دهند از وسایلی که دیده نشده و کمتر دیده می‌شوند استفاده کنند.

برخی از وسایل همرنگ دندان‌ها بوده و باعث کمتر دیده شدن آن‌ها می‌شود و برخی از این وسایل که بطورکلی دیده نمی‌شوند در پشت دندان‌ها قرار می‌گیرند. اما باید دانست که مکانیسم عملکرد این وسایل تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

فارس/دکتر سلام

گردآوری: برج دنتال

توجه :مطالب ارائه شده در سایت برج دنتال صرفا جهت اطلاع رسانی و افزايش آگاهی عمومی تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود.