علائم بیماری در بزاق دهان – برج دنتال

کد خبر: 4366
 301 بازدید

علائم بیماری در بزاق دهان

با مشاهده این علائم در بزاق دهانتان به راحتی می توانید پی به بیماربودنتان ببرید : بدن انسان روزانه ۵۰اونس تولید بزاق دارد که گفتنی است بزاق دهان ضد عفونی کننده طبیعی بوده و به گفته سخنگوی انجمن دندانپزشکی آمریکا بزاق دهان به حفظ سلامت لثه ها، جلوگیری از پوسیدگی دندان و شستن ذرات باقیمانده […]

khoshkei_dahan
بدن انسان روزانه ۵۰اونس تولید بزاق دارد که گفتنی است بزاق دهان ضد عفونی کننده طبیعی بوده و به گفته سخنگوی انجمن دندانپزشکی آمریکا بزاق دهان به حفظ سلامت لثه ها، جلوگیری از پوسیدگی دندان و شستن ذرات باقیمانده غذا کمک می کند.
همچنین برای مبارزه با بیماری دهانی و برای جلوگیری از عفونت های دیگر بسیار مناسب است.
در حالی که بزاق دهان شما را تمیز نگه میدارد، لازم است که به این علائم توجه کنید :
خشکی دهان
بیش از ۳۰۰ دارو چون داروهای ضد آبریزش بینی و آنتی هیستامین ها وجود دارند که از اثرات جانبی آنها خشکی دهان است. این دارو باعث می شوند تا دهان برای مرطوب شدن بیشتر در مصرف آنها حریص شود که بسیار اثرات نامطلوبی داشته باشد. توصیه می شود که روزانه از نخ دندان استفاده کرده و به مدت دوبار در روز مسواک به همراه خمیردندان حاوی فلوراید استفاده کنید.
اسیدیته بیش از حد
دندانپزشکان به راحتی می توانند PH بزاق دهان را به وسیله راهکارهایی تشخیص دهند. اگر میزان PH پایین باشد باکتری ها می توانند به راحتی روی دندانها ایجاد حفره کنند. گفتنی است اسیدی بودن PH دهان باعث فرسایش و پوسیدگی دندانها می گردد. خوردن غذاهای غنی از آرژنین، مانند گوشت قرمز و یا مرغ، می تواند اسیدیته بزاق شما را کاهش دهد.
سفید رنگ و برفکی
شما ممکن است عفونت دهان و دندان داشته باشد. کاندیدا آلبیکنس می تواند یک عفونت قارچی در دهان باشد که با نام “برفک” شناخته شده است. در حالی که برفک در بزرگسالان سالم نادر است، اما در افرادی که مبتلا به دیابت هستند آسیب پذیرتر است. چرا که قند در بزاق می تواند به رشد مخمر منجر شود.
حجم بالای بزاق
تحقیقات نشان می دهد که زنان باردار بزاق بیشتری تولید می کنند. این می تواند به دلیل تغییرات هورمونی و یا عوارض جانبی حالات تهوع زنان باشد. باید گفت که هیچ خطر جدی در این زمینه وجود ندارد.

منبع مطلب : علائم بیماری در بزاق دهان

حتما بخوانید :  مشكلات رايج دهان و دندان