سلامت و تغذیه در مردان – برج دنتال
» سلامت مردان » سلامت و تغذیه در مردان

تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۲۲ - ۱۵:۲۰

 کد خبر: 10766
 11 بازدید

سلامت و تغذیه در مردان

سلامت و تغذیه در مردان براساس انجمن دیابت امریکا، مردان به دلیل اندازه بدن و توده عضلانی بیشتر معمولا به موادغذایی با کالری و انرژی بیشتری نیاز دارند. سایر سبک های زندگی نیز از جمله خواب شبانه کافی، تمرینات ورزشی روزانه، آب کافی در بدن و مدیریت استرس بر سطوح انرژی افراد موثر است. همچنین مصرف […]

سلامت و تغذیه در مردان

براساس انجمن دیابت امریکا، مردان به دلیل اندازه بدن و توده عضلانی بیشتر معمولا به موادغذایی با کالری و انرژی بیشتری نیاز دارند. سایر سبک های زندگی نیز از جمله خواب شبانه کافی، تمرینات ورزشی روزانه، آب کافی در بدن و مدیریت استرس بر سطوح انرژی افراد موثر است. همچنین مصرف موادغذایی سالم می تواند به حفظ سلامت بدن، ذهنی هوشیار و افزایش کیفیت زندگی کمک کند.

موادمغذی مورد نیاز مردان:

غلات کامل:

غلات کامل دربرگیرنده ی تمام موادمغذی موجود در غلات بوده، به طوریکه حاوی فیبر، پروتئین و ویتامین های گروه B است، همچنین بیشتر از غلات تصفیه شده باعث تولید انرژی در بدن می شود. از طرفی انجمن دیابت امریکا مصرف نان غلات کامل، غلات و حبوبات، پاستا، برنج قهوه ای، بلغورجودوسر و جو را برای انرژی، مدیریت وزن و کاهش خطر ابتلا به بیماری ها توصیه می کند. غلات کامل تاثیر کمی بر سطوح قند خون گذاشته، به طوریکه برای حفظ سطح انرژی مثبت در بدن مهم است. همچنین برای نتایج بهتر از غلات کامل به جای نان، پاستا و میان وعده های غنی شده استفاده شود.

میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات میزان ارزشمندی از گلوکز را برای بدن فراهم کرده، به طوریکه منبع اصلی انرژی برای بدن محسوب می شود. براساس توصیه انجمن دیابت امریکا، مردان بهتر است روزانه ۲ و نیم فنجان سبزیجات و دو فنجان میوه برای دریافت انرژی و خواص آنتی اکسیدانی مصرف کنند تا حافظ سلامت پروستات و سیستم ایمنی بدن باشد.

این درحالیست که بهبود توان سیستم ایمنی از بدن در برابر عفونت ها و بیماری ها محافظت کرده و مانع از احساس خستگی و بی حالی می شود. همچنین از میوه و سبزیجات تازه به جای نوع کنسرو شده آن استفاده کنید تا باعث افزایش قندخون نشود. مصرف میوه و سبزیجاتی مانند انواع توت ها، گیلاس، مرکبات، گوجه فرنگی، بروکلی، سیب زمینی شیرین، فلفل دلمه ای و سبزیجات برگ سبز نیز توصیه می شود.

حتما بخوانید :  آشنایی با حقایق باورنکردنی در خصوص بدن مردان

شیرکم چرب و ماست:

شیرکم چرب و ماست منابع ارزشمندی از گلوکز و پروتئین به حساب آمده که به تداوم سطح انرژی در بدن کمک می کند. فرآورده های لبنی کم چرب حافظ سلامت قلب بوده که می توان آنها را به جای منابع سرشار از پروتئین و چربی اشباع شده از جمله شیرکامل، پنیر پرچرب و گوشت قرمز استفاده کرد. براساس اداره مکمل های غذایی ایالات متحده، ویتامین B12 موجود در فرآورده های لبنی همچنین به ذخیره سطح انرژی در بدن به ویژه در مردان سالمند کمک می کند، زیرا مردان در سنین بالا سطوح انرژی پایین تری نسبت به مردان جوان دارند. از طرفی می توانید شیرکم چرب را به غلات کامل در صبحانه اضافه کرده و از ماست به عنوان میان وعده استفاده کنید.

مغزها و دانه ها:

دانه ها و مغزها حاوی پروتئین و چربی های غیراشباعی دوستدار سلامت قلب است. براساس توصیه انجمن دیابت امریکا، افراد برای انجام فعالیت هایی با شدت متوسط به چربی ها نیاز دارند. چربی موجود در موادغذایی فرآوری شده، گوشت قرمز و غذاهای سرخ کردنی با افزایش کلسترول بالا، بیماری های التهابی و قلبی در ارتباط است، اما چربی های غیراشباع موجود در دانه ها و مغزها به بهبود سلامت قلب کمک می کند. این نوع چربی های غیراشباع در جذب ویتامین های محلول در چربی از جمله ویتامین D و K موثر است.

کلسیم:

کلسیم به قدرت و استحکام استخوان ها کمک می کند و برای مردان ضروری است. مردان تا ۷۱ سالگی بهتر است حداقل روزانه ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم از طریق مکمل و موادغذایی مصرف کنند. بعد از ۷۱ سالگی نیز میزان دریافت این ماده معدنی برای مردان باید حداقل ۱۲۰۰ میلی گرم باشد. همچنین براساس انتشارات سلامت دانشگاه هاروارد، مصرف مکمل های کلسیم در مردان با خطر بیماری های قلبی در ارتباط است. همچنین در صورت استفاده از مکمل کلسیم یا مولتی ویتامین، نوعی را انتخاب کنید که محتوی ویتامین D باشد.

حتما بخوانید :  عفونت ادراری در مردان به چه دلایلی رخ می دهد؟

آهن:

میزان آهن مورد نیاز مردان ۸ میلی گرم در روز است. مصرف آهن زیاد در مردان منجر به مشکلات گوارشی، کبدی و افت شدید فشار خون می شود. همچنین آسیب کبدی را به دنبال خواهد داشت، زیرا آهن اضافی در کبد ذخیره شده و ممکن است نهایتا در سطوح سمی تجمع یابد. از طرفی مردانی که به دلیل بیماری قلبی، مشکلات کلیوی، سرطان و بیماری های دیگر مبتلا به کم خونی باشند، نیاز به آهن بیشتری دارند.

گرد آورنده : برج دنتال

منبع : دکتر سلام


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : سلامت مردان
تبلیغات

دیدگاه بسته شده است.

تبلیغات بنری
تبلیغات بنری