خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷
خانه » مطالب دندانپزشکی » زنی با دندان های ترسناک

زنی با دندان های ترسناک

دندان های این زن به طرز باورنکردنی شبیه دندان های یک خون آشام هستند و حالت و فرم ترسناکی دارند!

یک زن ۴۹ ساله اهل کشور انگلستان به نام Charlotte Bateman به دلیل تشخیص دیر هنگام بیماری لثه خود، پریودنتال با تغییر شکل و نا‌هنجاری بسیار عجیبی در دندان‌های فک بالایی مواجه شده است.

گفتنی است، بیماری پریودنتال خانم Bateman در سال ۲۰۱۱ تشخیص داده شده است اما در طی مدت عدم تشخیص به دلیل پوسیدگی شدید لثه‌های فک بالا و بیرون‌زدگی استخوان‌ها دندان‌های نیش او شبیه به دندان‌های خون آشام‌ها به نظر می‌رسیده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، او بطور مرتب به دندانپزشک مراجعه می‌کرده اما دندانپزشکان مشکل او را تشخیص نمی‌دادند و دندان‌های او رفته به رفته دچار تغییر شکل و خروج از موقعیت اصلی خود می‌شدند. او که از رو به رو شدن با اجتماع به خاطر برخورد مردم دچار استرس شده بود مجبور به ترک شغل خود و خانه‌نشینی برای چندین سال شده بود.

در نهایت پزشکان با انجام عکسبرداری اشعه ایکس در سال ۲۰۱۱ و بیماری بسیار شدید و پیشرفته Periodenatal را در او تشخیص داده و مجبور به انجام ارتودنسی برای بازگرداندن دندان‌ها به فرم اولیه شده‌اند.این مادر همچنین موفق به گرفتن خسارت برای درمان اصلاح فرم دندان‌های خود پس از یک نبرد قانونی برای چندین سال به میزان ۳۵ هزار پوند شده است.
55b0c2ba8b919_FANGS1

سرانجام در سال ۲۰۱۴ پس از ۱۱ ماه این زن خسارت خود را گرفته موفق به اصلاح دندان‌ها و تثبیت موقعیت لثه‌های خود شده است. بیماری لثه پریودنتال نوعی بیماری بسیار شایع است که در اثر آن لثه‌ها متورم شده دچار التهاب، درد و مستعد به انواع آلودگی‌ها می‌شوند.این بیماری به میزان گسترده در بزرگسالان شایع است اما می‌تواند در کودکان نیز با درصد کمی بروز کند.

متاسفانه پزشکان اعلام کرده‌اند در مورد خانم Bateman به دلیل پیشرفت بیماری راهی جز کشیدن دندان‌ها و نصب پروتز ایمپلنت وجود ندارد

منبع مطلب زنی با دندان های ترسناک

توجه :مطالب ارائه شده در سایت برج دنتال صرفا جهت اطلاع رسانی و افزايش آگاهی عمومی تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود.