خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷
خانه » مطالب دندانپزشکی » زنان برای بهبود شانس بارداری باید نخ دندان بکشند

زنان برای بهبود شانس بارداری باید نخ دندان بکشند

زنان برای بهبود شانس بارداری باید نخ دندان بکشند

پژوهشگران علوم پزشکی می گویند  نتایج تحقیقات آنان نشان می دهد زنانی که می خواهند شانس بهتری برای باردار شدن داشته باشند باید به طور مرتب دندان هایشان را نخ بکشند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از بی بی سی ،   براساس این مطالعه عدم رعایت بهداشت دهان می تواند به اندازه چاقی مانعی در راه بارداری باشد – به طوری که تشکیل نطفه را برای حدودا دو ماه و نیم عقب بیاندازد.

کارشناسان در همایشی درباره بارداری در سوئد گفتند که انتظار برای باردار شدن در زنانی که مبتلا به بیماری لثه هستند بیش از هفت ماه طول کشید درحالی که این زمان به طور عادی پنج ماه است.

به اعتقاد آنها علت اصلی این پدیده، التهاب (تورم) در بدن است.

اگر جلوی این تورم گرفته نشود، می تواند به زنجیره ای از واکنش ها دامن بزند که به طور بالقوه به کارکرد طبیعی بدن ضربه می زند.

بیماری لثه قبلا به بیماری قلبی، دیابت نوع دو، سقط جنین و همچنین کیفیت بد اسپرم در مردان ارتباط داده شده است.

در تازه ترین مطالعه که در استرالیا انجام شده، و ۳۵۰۰ زن در آن شرکت داشتند، نشانه های تورم در خون افراد مبتلا به بیماری لثه مشهود بود.

پروفسور راجر هارت، از دانشگاه استرالیای غربی گفت: “تا به حال، هیچ مطالعه ای منتشر نشده بود که به تاثیر بیماری لثه بر شانس بارداری زنان بپردازد، بنابراین این اولین گزارشی است که نشان می دهد شاید بیماری لثه یکی از چند عاملی باشد که می توان با درمان آن شانس بارداری را افزایش داد.”

او گفت زنانی که برای بچه دار شدن تلاش می کنند باید سری به دندانپزشک بزنند.

تصور می شود حدود ۱۰ درصد جمعیت بریتانیا مبتلا به بیماری لثه باشد.

توجه :مطالب ارائه شده در سایت برج دنتال صرفا جهت اطلاع رسانی و افزايش آگاهی عمومی تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود.