خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷
خانه » مطالب دندانپزشکی » درد دندان و درمان فوری و ساده آن

درد دندان و درمان فوری و ساده آن

اگر دچار درد دندان شدید بهترین و ساده ترین کار چیست؟همیشه و عاقلانه ترین کار مراجعه به دندانپزشک است ولی اگر دندانپزشک در دسترس نیست مطابق دستورات ساده زیر عمل کرد.

• اگر درد دندان با نوشیدنی یا غذای سرد یا گرم شروع می شود راحت ترین کار پر کردن سوراخ دندان با ماده ای عایق است در دسترس ترین ماده می تواند آدامس یا تکه های کوچک زر ورق یا فویل آلومینیومی نازک باشد.

اگر هیچ دارویی در دسترس نیست می توان روی سوراخ دندان یکی از مواد وگیاهان دارویی زیر گذاشت: میخک – سیر – عسل- آبلیمو – پنیر- چای خشک – خمیر دندان(بهتر است که وقتی از این موارد استفاده می شود روی دندان از لثه بیرون دندان تا لثه قسمت زبانی دندان با یک تکه پوشش محافظ مثلا یک تکه کاغذ پوشانده شود تا دارو در دهان پخش نشود واثر آن بیشتر شود )

• با توجه به اینکه موقع خواب درد دندان بیشتر می شود برای کاهش فشار خون ناحیه سر و کاهش درد دندان از بالش های بیشتر استفاده کنید تا سر کمی بالاتر ازبقیه بدن قرار گیرد.

یاد آوری استفاده از دارو های فوق فقط برای افراد بالای ۱۲ سال مجاز است و خانم های باردار نیز نباید از داروهای ذکر شده استفاده نمایند و حتما باید به دندانپزشک مراجعه نمایند.

منبع :drdgholami.blogfa.com

امتیاز 5.00 ( 2 رای )

توجه :مطالب ارائه شده در سایت برج دنتال صرفا جهت اطلاع رسانی و افزايش آگاهی عمومی تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود.