خطر هپاتیت ب برای این مشاغل – برج دنتال

کد خبر: 2414
 205 بازدید

خطر هپاتیت ب برای این مشاغل

خطر هپاتیت ب برای این مشاغل دندانپزشکان در معرض آلودگی و ابتلا به هپاتیت ب هستند و بیشتر از دیگر پرسنل کادر پزشکی باید مراقب باشند و با واکسینه کردن خود از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند. مسعود مردانی فوق تخصص بیماری‌های عفونی در همایش کنترل عفونت در دندانپزشکی با محوریت خودمراقبتی اظهار کرد: […]

18j06eyxyp2b0jpg

خطر هپاتیت ب برای این مشاغل

مسعود مردانی فوق تخصص بیماری‌های عفونی در همایش کنترل عفونت در دندانپزشکی با محوریت خودمراقبتی اظهار کرد: دندانپزشکان و تمام افرادی که در درمان دندان و دهان مشارکت دارند، باید واکسن هپاتیت B را تزریق کرده باشند تا ریسک ابتلا به این بیماری را در خود از بین ببرند.

وی تصریح کرد: همه کادر پزشکی باید واکسن هپاتیت B را تزریق کنند و این کار در مراکز درمانی به صورت رایگان صورت می‌گیرد.

مردانی گفت: خوشبختانه امروزه هپاتیت B در جهان در حال ریشه‌کنی است چرا که واکسن‌های مؤثر و کارا در این زمینه وجود دارد.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: دو سال پیش کشور بحرین در یک اقدام جهادی تمام شهروندان این کشور را در رابطه با هپاتیت B واکسینه کرد و ابتلا به این بیماری را به حداقل ممکن رسانید.

مردانی خاطرنشان کرد: آنچه که امروز نگران‌کننده است، افراد در معرض ابتلا به ویژه کادر درمانی هستند یا کسانی که به این ویروس مبتلا شده‌اند.

وی گفت: در ایران واکسن هپاتیت B توسط مؤسسه پاستور تولید می‌شود که بسیار مؤثر و کاراست و تمام تأییدیه‌های جهانی را دارد و ۹۵ درصد ایمنی ایجاد می‌کند.

منبع مطلب : www.hidoctor.ir

حتما بخوانید :  این جور مواقع باید ارتودنسی کنید