خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
خانه » مطالب دندانپزشکی » توصیه های مراقبتی برای افرادی که ایمپلنت کرده اند

توصیه های مراقبتی برای افرادی که ایمپلنت کرده اند

images.jpg65868686توصیه های مراقبتی برای افرادی که ایمپلنت کرده اند

ایمپلنت بهترین و مطمئن ترین روش برای احیای دندان از دست رفته است که نکات بهداشتی و درمانی مخصوص به خود را دارد که در این مطلب به مواردی از آنان اشاره می کنیم.ابوالحسن مسگرزاده با تاکید به حفظ و دوام ایمپلنت با رعایت کامل بهداشت دهان اظهار داشت: رعایت بهداشت کامل دهان، از طریق مسواک زدن به روش صحیح و طبق تجویز دندانپزشک، استفاده از مسواک‌های کوچک مخصوص برای تمیز نگه داشتن فضاهای بین ایمپلنت‌ها و دندان‌های طبیعی مجاور، جلوگیری از تجمع مواد غذایی در فضاهای ذکر شده وجرم گیری دندان در زمانی که ضرورت داشته باشد نه فقط از تجمع پلاکت‌های باکتریال و تخریب دندان‌های مجاور ایمپلنت و بافت لثه جلوگیری می‌کند، بلکه به انجام موفقیت آمیز پروسه کاشت دندان نیز کمک می‌کند.رئیس انجمن ایمپلنتولوژی ایران گفت: تجمع مواد غذایی، رسوب جرم و تشکیل لایه ای از رسوبات  بر روی دندان‌های طبیعی و همچنین ایمپلنت‌ها موجب تورم و تحریک لثه می‌شود. به این ترتیب، چسبندگی لثه به دندان یا ایمپلنت از بین می‌رود که خود موجب تجمع بیشتر باکتری و تشدید سیر بیماری می‌شود و در ادامه این روند به تحلیل استخوان اطراف ایمپلنت یا دندان طبیعی شده و با پیشرفت زیاد منجر به لقی دندان یا ایمپلنت شود.وی عنوان کرد: نخستین اقدام پس از کاشت ایمپلنت، بهره گیری از راهکارهایی برای کنترل عفونت و کاهش درد ناشی از جراحی است و بهتر است در هفته اول بعد از جراحی، مراقبت‌های معمول زخم دهان، استفاده از دهان شویه به‌خصوص دهان شویه‌های ضد عفونی کننده (مانند کلر هگزیدین )، خود داری از جویدن غذا بر روی ایمپلنت‌ها و مصرف غذاهای نرم، استفاده از داروهای ضد درد و آنتی بیوتیک، مصرف نکردن سیگار و مسواک زدن دیگر دندان، غیر از محل ایمپلنت انجام شود.

مسگرزاده تاکید کرد: مهم ترین نکته ای که پس از کاشت ایمپلنت باید مورد توجه قرار بگیرد، تمیز کردن دندان متصل شده به ایمپلنت است که برای این منظور حتماً باید علاوه بر مسواک از نخ دندان نیز استفاده شود.

منبع مطلب : www.hidoctor.ir

توجه :مطالب ارائه شده در سایت برج دنتال صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود.