خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
خانه » مطالب دندانپزشکی » تسکین دندان درد با عناب

تسکین دندان درد با عناب

تسکین دندان درد با عناب

یک کارشناس گیاهان دارویی گفت: عناب میوه درختی است که شش تا هشت متر ارتفاع دارد و بسیار مقاوم به خشکی و برگ آن کوچک و دندانه‌دار است.

کلثوم فرضی، اظهار کرد: میوه این گیاه رنگ قرمز دارد که دو نوع است که نوعی از آن به اندازه‌ی خرما و نوعی دیگر به اندازه‌ی فندق موجود است.

وی افزود: طبیعت عناب، معتدل در حرارت و برودت و مایل به رطوبت است و دارای طعمی شیرین و لعاب‌دار است و دارای بویی ضعیفی هم‌چنین یک هسته مانند هسته کنجد است.

این کارشناس گیاهان دارویی خاطرنشان کرد: این میوه که با نام‌های دیگری از قبیل سیب کوهی، سیلانه، شیلانه و سنجد جیلان شناخته شده است، در درمان عفونت روده‌ها، برونشیت و درد کمر بسیار تأثیرگذار است.

فرضی تصریح کرد: قرار دادن این میوه در دندان، موجب تسکین دندان درد می‌شود.

وی با بیان این‌که خیساندن خرد شده‌ی این میوه با زرشک و خوردن آن جوش را درمان می‌کند، یادآور شد: خوردن مخلوط آب خیس کرده‌ی‌ این میوه با عرق کاسنی در درمان حصبه بسیار موثر است.

منب مطلب : عصر ایران

توجه :مطالب ارائه شده در سایت برج دنتال صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود.