خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
خانه » مطالب دندانپزشکی » به خونریزی لثه اهمیت دهید

به خونریزی لثه اهمیت دهید

Bleeding-gums1
برخی افراد خونریزی لثه را جدی نمیگیرند و آن را سرسری می گیرند این کار بسیار اشتباه است!
دکتر عبدالحمید ظفرمند، متخصص دندان‌پزشکی کودکان  در خصوص علت خونریزی لثه‌ در هنگام مسواک زدن گفت: مهم‌ترین علتی که در پی آن لثه شروع به خون‌ریزی می‌کند عدم رعایت بهداشت دهان و دندان است.
وی ادامه داد: خون‌ریزی لثه‌ در واقع یک واکنش التهابی است لذا برای پیشگیری از خون‌ریزی لثه مسواک زدن به موقع انجام شود چرا که عدم رعایت بهداشت دهان و مسواک نزدن به موقع و با دقت موجب خون‌ریزی خواهد شد.
این دندان‌پزشک با بیان اینکه تشکیل جرم روی دندان‌ها اولین مرحله‌ی بروز عوارض مسواک نزدن است، تصریح کرد: در صورتی که رسیدگی به موقع به دندان‌ها صورت نگیرد جرم‌های روی دندان به زیردندان هم سرایت خواهد کرد که در این مرحله درمان‌های جدی‌تری را می‌طلبد. هم‌چنین در صورت ادامه‌ی این روند خون‌ریزی لثه‌ها تشدید خواهد شد.
ظفرمند با تاکید بر این‌که عدم مسواک زدن به دلیل جلوگیری از خون‌ریزی لثه باور غلطی است که در بین ما رایج شده، اظهار داشت: مسواک زدن دندان‌ها ضرورت دارد چرا که اگر گاهی غذا ما بین لثه‌ و دندان‌ها فرو رفته و به مدت طولانی باقی می‌ماند که در نهایت منجر به بروز التهاب می‌شود.

منبع مطلب : به خونریزی لثه اهمیت دهید

توجه :مطالب ارائه شده در سایت برج دنتال صرفا جهت اطلاع رسانی و افزايش آگاهی عمومی تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود.