بعد از غذا خوردن این ۷ کار را انجام ندهید
» سلامت و تغذیه » بعد از غذا خوردن این ۷ کار را انجام ندهید

تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۰۸ - ۱۵:۲۴

 کد خبر: 9025
 19 بازدید

بعد از غذا خوردن این ۷ کار را انجام ندهید

بعد از غذا خوردن این ۷ کار را انجام ندهید آیا می دانستید که برخورداری از سلامت دستگاه گوارش، یعنی داشتن سلامت روانی؟ غذاهایی که می خوریم و سبک زندگی که داریم، تعیین کننده سلامت سیستم گوارش ما است. اگر پیرو قوانین اصولی باشیم، می توانیم عملکرد صحیح سیستم گوارش مان را به خوبی حفظ […]

۷-dangerous-acts-after-meal

بعد از غذا خوردن این ۷ کار را انجام ندهید

آیا می دانستید که برخورداری از سلامت دستگاه گوارش، یعنی داشتن سلامت روانی؟ غذاهایی که می خوریم و سبک زندگی که داریم، تعیین کننده سلامت سیستم گوارش ما است. اگر پیرو قوانین اصولی باشیم، می توانیم عملکرد صحیح سیستم گوارش مان را به خوبی حفظ کنیم.

محققان دستورالعمل های مختلفی را برای حفظ سلامت دستگاه گوارش ارائه می کنند. از جمله این موارد ۷ عملی است که نباید بعد از غذا خوردن انجام داد.

۱.مصرف سیگار:

نتایج آزمایش ها وتحقیقات ثابت کرده است، مصرف سیگار پس از صرف غذا مساوی است با مصرف ۱۰ نخ سیگاردر زمان های دیگر و این یعنی احتمال بیشتربروز سرطان.

۲.مصرف میوه بعد از غذا:

نباید بلافاصله بعداز صرف غذا، میوه مصرف کرد. هنگامی‌که میوه با غذا مصرف شود، با مواد غذایی دیگر در معده می ماند  و نمی‌تواند به ‌موقع به روده برسد و از این رودر معده فاسد می‌شود. توصیه می‌شود یک ساعت بعد از غذا یا قبل از غذا، میوه مصرف شود.

۳. خوردن چای:

برگ‌های چای اسید فراوانی دارد که پروتئین موجود در مواد غذایی مصرفی را سفت و درنتیجه هضم آن را دشوار می کند. به گزارش هلث نیوز، چای را یک ساعت پس از غذا میل کنید.

۴.خوابیدن:

خوابیدن بلافاصله بعد از صرف غذا مشکل ساز است، زیرا مواد غذایی که مصرف کردید به درستی هضم نمی‌شود و این موضوع می‌تواند به اختلال عملکرد معده و عفونت  در روده منجر شود.

۵.حمام کردن:

حمام کردن بلافاصله پس از صرف غذا باعث افزایش جریان خون به دست‌ها ، پاها و بدن می‌شود و درنتیجه میزان خون رسانی در اطراف شکم کاهش می‌یابد و این امر باعث ضعیف شدن سیستم گوارش می‌شود.

حتما بخوانید :  آب کردن شکم در ۱۴ روز با انجام راهکارهای پیشنهادی

۶.شل کردن کمربند:

با شل کردن کمربند، فرد می تواند غذای بیشتری بخورد.

۷.راه رفتن:

پیاده‌روی بعد از غذا به ریفلاکس اسید و سوءهاضمه منجر می شود.

اندیشمندانه بخورید

غذاخوردن مان اغلب با شتاب و عجله است. بیشتر اوقات، بدون فکر، فقط غذا را در دهان مان می چپانیم و نگاه مان هم به ساعت است. این طور غذا خوردن استرس را بیشتر کرده و اثرات زیانبخشی روی سلامت گوارش مان دارد.

بهتر است غذا را به آرامی در دهان بگذاریم و در حالی که از ترکیب و طعم و بوی آن لذت می بریم، آن را بجویم. غذا را مزه مزه کنید و روی فرایند خوردن فکر کنید. این کار خیلی لذت بخش ترو مفیدتر است.

منبع: روزنامه خراسان


برچسب ها :
دسته بندی : سلامت و تغذیه
تبلیغات

دیدگاه بسته شده است.

تبلیغات بنری
تبلیغات بنری